Spiludvikling for begyndere

Alle kan lære at lave computerspil: Selv begyndte jeg i en alder af 10 år at lave computerspil (fuld 3D-grafik og det hele!), og det viste sig at være den perfekte indgangsvinkel til at lære at programmere. Derfor vil jeg her give dig en introduktion til computerspiludvikling og programmering, på et niveau som let kan følges af elever i folkeskolens 7.-10. klasse (muligvis også de yngre elever). Det er mit mål, at denne introduktion til spiludvikling kan bidrage til den digitale dannelse, som unge i det 21. århundrede bør besidde - og forhåbentlig vil nogen indse hvor sjovt spiludvikling og/eller programmering egentlig kan være!

Hvis du undervejs støder på nogen fejl eller mangler, eller har nogen forslag til forbedringer, så skriv endelig til mig.

Tilbage er der kun at sige: God fornøjelse!

Introduktion

Følge disse sektioner for at komme i gang med spiludvikling med 3D Gamestudio. De bør tages i den rækkefølge de kommer:

 

Guiden vil blive udbygget løbende.